گالوانومتر تانژانت

گالوانومتر تانژانت
کد محصول:010411

اصول و مبانی

يكي از پديده هائي كه در الكترومغناطيس مورد بررسي قرار مي گيرد ، ايجاد ميدان مغناطيسي اطراف يك سيم حامل جريان است .برای تعیین جهت میدان مغناطیسی میتوان از قاعده دست راست استفاده کرد طوریکه اگر جريان در جهت چهار انگشت خم شده دست راست باشد ، جهت ميدان در امتداد انگشت باز شصت خواهد بود . يكي از وسایلی كه مي توان اندازه و امتداد ميدان يك حلقه را تعيين كرد ، به كار بردن گالوانومتر تانژانت است . اين وسيله از يك حلقه دايره اي شكل كه تعدادي سيم پيچ دايره اي با  دورهاي مختلف روي آن تعبيه شده تشكيل  يافته و درمركز اين حلقه  كه هنگام آزمايش سطح آنها كاملاً به طور قائم قرار مي گيرد يك ميزچه همراه با عقربه مغناطيسي قرار گرفته است .از آنجا كه ميدان مغناطيسي زمين در هر نقطه قابل تجزيه به دو مولفه افقي وقائم مي باشد عقربه مغناطيسي تحت تاثير مولفه افقي اين ميدان قرار مي گيرد. در مورد گالوانمترتانژانت در صورتي كه از سيم پيچ جرياني عبور كند عقربه مغناطيسي تحت تاثير دو ميدان قرار گرفته و بديهي است كه در امتداد برآيند آن دو ميدان مي ايستد.

 

هدف آزمایش

  • اندازه گيري ميدان مغناطيسي زمين با استفاده از ميدان حاصل از يك سيم پيچ دايروي حامل جريان 

 

 

 

نام تجهيزاتکد قطعهتعداد
 پورت یک سر نری، یک سر U شکل 60 سانتی‌متر  S0111  2
 منبع تغذیه تک (3 آمپر و 30-0 ولت) (سنجش)  S0098  1
 قطب نما   S0380  1
 دستگاه گالوانومتر تانژانت و میزچه  S0379  1
  
  

 

قطعات ارسالي با توجه به سفارش مشتري مي تواند متفاوت باشد و قطعات دستگاه بر اساس فاکتور صادر شده ارسال خواهند شد و ممکن است با ليست فوق متفاوت باشند.

 

  

 

تجهيزات پيشنهادي ندارد .

 

راهنمای کاربری

راهنمای نصب و راه اندازی

کاتالوگ

عکس

درصورت تفاوت نسخه خريداري شده با مستندات محصول ارايه شده دراين بخش ِجهت دريافت نسخه منطبق با محصول خريداري شده با شرکت تماس بگيريد.

 

بررسی میدان مغناطیسی حاصل از یک حلقه جریان

 محاسبه میدان مغناطیسی زمین